ke arah kebajikan

Percuma Sila rawat&cuci PC anda Percuma.Supaya tidak dijangkiti virus semasa surfing

sila klik saya tq

berminat untuk lebih maklumat sila klik saya terima kasih

Wednesday 23 February 2011

bencana alam, gempa bumi an sebagainya...

NZ kena bencana alam, negara  kacau bilau bila dapur tak berasap dibeberapa negara yg berstatus 1slam dengan beberapa wajah dan beberapa tahap peraturan dikenakan didalam perlaksanaan undang undang, yg dilaungkan demo kraksi..  tapi untuk sesetengah golongan...


Terjumpa di you tube  videopeningkatan migran dari China bekerja di Afrika dsbnya..  carilah  dokumentari oleh bbc.

Berbalik kepada demokraski, negara barat mula menyalahkan peningkatan migran di negara masing hingga peluang pekerjaan penduduk tempatan dinafikan, maka pengangguran makin meningkat. Tapi mereka melaungkan perkataan ini dan berbangga dengan market kapital ini. Maka golongan  migran dari benua terbesar ini pun tertariklah macamana sekalipun nak buat duit dah kekayaan walaupun ideologi mereka sosial is. Tuhan mereka adalah duit, seperti sepupu di Rus1a , memanglah bertuhankan duit dari morality..
Mereka seboleh boleh mahu demokraskaki di laksanakan di negara ideologi sosial is ini..bayangkan penduduk nya lebih dari 1 billion orang ..jika jatuh kerajaan mereka, maka penduduk nya akan lari ke merata negara didunia.. bukankah kecoh jadinya?

Bayangkan 1ndia penduduk 1.3 billion ber demokras kaki tak dapat mengatur dan mengawal penduduk nay secara seimbang, dengan budaya yg diamalkan beratus 2 tahun yang lampau dimana perbedaan antara masyarakat memburukkan keadaan.. akhirnya nyawa manusia murah macam nyawa nyamuk atau lalat....
Kejatuhan kerajaan rus1a secara tiba tiba membuatkan kebanjiran rakyatnya merata dunia.. secara amnya..

Apa sebab ditulis diatas? Untuk kita semua berfikir dan berfikir,

kemudahan yang kita ada.. walau bagaimana susah sekalipun kita tidak akan mati kebuluran di bumi Malaya sia ini.. cucuk apa sekalipun hidup cucuk tunas kayu keluar pucuk dan ubi.. tak perlu siram tiap tiap hari..

campak benih sayur ulam hidup, pokok hidup 365 hari maka supply ulam daun dsbnya ada..

Hidup susah sekalipun dapur tetap berasap, tapi kita lupa kita sanggup bakar kelambu kerana marahkan nyamuk..
fikirkan.. apa perlukah kita membakar kelambu(meruntuh kan keamanan negara kita ) hanya kerana isu isu yang ibaratnya berkait antara satu dan lain..

Buruk buruk, alhamdullillah masih semua ada kerja.. anak boleh masuk asrama dan universiti etc..bangun tidur dapur masih berasap dsbnya...
Maka jangan kita mudah melatah dan lupa bila di uji...
jika kita menulis blog pasal isu politik hati 2 jangan sampai buka pekong kaum sendiri.. Jangan banyak cakap mengutuk nanti memakan diri sendiri... jangan lupa bila menuli ada perasaan marah jgn terus publish di web....fikir sebelum menulis dan menghina hanya semata mata isu politik... nanti org luar membaca akan terpecaya dan kita sendiri akanmalu..

insaf lah