ke arah kebajikan

Percuma Sila rawat&cuci PC anda Percuma.Supaya tidak dijangkiti virus semasa surfing

sila klik saya tq

berminat untuk lebih maklumat sila klik saya terima kasih

Wednesday 11 August 2010

Selesai sudah berpuasa hari pertama..

Terawih dan puasa di hari pertama dah pun selesai.. Ibu ibu mesti kepenatan memasak dan melayan karenah anak anak kecil, anak remaja dan karenah bapak budak. Banyak bersabar..

Jangan lupa dibulan puasa ni waktu sebelum masuk tiduk atau waktu sahur makan supplement seperti minyak ikan dan evening primrose oil dan makan lah sedikit buah buahan selepas itu.

Jangan lupa berehat. Kaum lelaki k alau yang bermain sukan tu didalam bulan puasa ini, luangkan waktu membantu isteri, ibu anda dengan mencuci tandas bilik air, parit longkang  laman rumah. Lap lantai, kemas lah apa yang patut. Jika anda duduk pasti terasa lapar dan lama. jika anda isikan masa anda membuat kerja rumah, ianya tidak terasa. Cari lah apa yang perlu di diy kan..

Jika duduk saja depan tv memang kita mula memikirkan pasal makan, diwaktu itulah nafsu kehendak makan macam macam muncul dikepala. Elok isikan masa dengan kerja rumah. Malam lepas berbuka boleh lah terawih dan bertadarus.. Jangan asyik terbungkang saja tidur disiang hari. Jika diluar panas sangat, basuh bilik air, cuci dinding, mangkuk tandas, scrub la apa  yang patut. Lagi lagi bilik air ada dua. Cuci tingkap bilik  dan macam macam lagi.
banyak kalau dikirakan perlu dilakukandikeliling rumah dan dalam rumah. Tolong ister ibu siang sayur, kopek bawang blend untuk disimpan didalam petisejuk etc. Cuma nak atau tak nak saja nak ringan tulang membantu...