ke arah kebajikan

Percuma Sila rawat&cuci PC anda Percuma.Supaya tidak dijangkiti virus semasa surfing

sila klik saya tq

berminat untuk lebih maklumat sila klik saya terima kasih

Sunday 24 October 2010

gosip dan whispers

Bila kita mendengar cerita dari orang yang menyampaikan berita kita kena soal diri kita  semula. Betulke apa dia bebelkan tadi?

Bila ada orang suka sampai menyampai berbisik bisik atau cakap belakang, kita mendengar dan menyambung dan menyampai kan pada orang yang seterusnya maka jadilah ia -Ch1nese whisper.
Dimana apa yang disebut tadi akan berubah apabila sampai kepada penyampai yang seterusnya.

Bila orang bercerita adakah kita terima bulat bulat apa yang dikatakan? Atau kita buat kritikal analisis didalam kepala kita mencari logiknya cerita tadi.

Kemudian, bila kita perasan ceritanya ada sedikit tak masuk akal, adakah kita terima ceritanya ?


Lain cerita:

Bila berkawan, berhati hati. Jangan kerana didalam keghairahan nak berkawan, kita cuai dan leka. Jangan lupa kita tidak kenal hati budi orang itu.
Ada manusia ini nak rapat dengan kawan ini, sanggup membusukkan kawan rapat ini dibelakang  orang tersebut. Semata mata kawan ini loaded atau pemurah.
Kawan ini tidak perasan.

lain cerita:
pernah tak, baru kenal kawan , belum pernah berjumpa cuma baru in contact sekali dua melalui telefon saja, tiba tiba dia siap pesan suruh carikan barang kraftangan dia. Dia sedikit pun tak offer nak bayar ke atau  kirim duit ke. Tapi sedap aja pesan. Agaknya pesan dengan airliur  bayar dengan airliur..
Jumpa tidak pernah, tak pernah berhubung sebelum ini, dengan tanpa segan silu dia boleh dok pesan demand.
Padahal dia semua dijual.




Lain cerita:

Ada lah Hamba ALLAH ini, ibunya Melayu, bapak Omputih. Yang tak laratnya bila si Anak ini terlebih mengalah kan orang putih pulak. Siap beritahu - U all tak kesah ke makan daging halal ini? Leceh lah, so I  tak kesah lah sangat. I dont care if dia tak kisah makan apa sekalipun, but please don't impose on others. I f you tak kesah, please keep it to your self and please do not impose it to others to make them oblige.
So rude.

ada pulak boleh berkata: so kalau makan ayam tak halal berdosa. Tapi kalau minum minuman tu, boleh pulak apa bezanya makan benda yang tak halal.

Hancur........